יום שני, 3 בדצמבר 2012

"פדגוגיה חדשנית בסביבה שלי".

  • ישנן עדיין מיעוט השימוש בפדגוגיה חדשנית בבית ספרי.
במקצוע הכימיה השימוש בפדגוגיה חדשנית קיים במבחן בגרות מתוקשב שעבר ניסוי בשנה שעברה, אך לצערי לא יכול עדיין להיות מיושם אצלינו.
לעומת זאת במגמת גיאוגרפיה, עובדים מתוקשב בשוטף וכן מבחן הבגרות מנוהל כך.

http://www.eshnav.org.il/default.asp?PageID=14&ItemID=58

הפוסט מתאר מחקר על שילוב טכנולוגיות בבתי ספר בעולם, ומתוכם נכללות עשר יוזמות בישראל.
תוצאות המחקר מפורסמות בספר.
בשלב בחינת הנתונים שנאספו מהיוזמות המשלבות תקשוב בישראל, זוהו שלושה מוקדי מחקר, ולכל אחד מהמוקדים פותח מודל ניתוח ייחודי: מסגרת לניתוח רמות ותחומי חדשנות פדגוגית משולבת תקשוב, ומסגרת למיפוי עוצמתם של הגורמים המעורבים ביישום החדשנות המשלבת תקשוב. כל אחד מהמקרים נבחן לאור תחומי החדשנות והגורמים המעורבים בחדשנות.
 
שני ממצאים חשובים לדעתי במחקר:
1. מורים רבים עדיין זקוקים לתמיכה בתחום התקשוב, ותהליך הכשרתם מחייב דיפרנציאציה בהתאם לתחומי שילוב התקשוב ולצורכי המורה. אולם הפעלת החדשנות והכשרת צוות המורים איננה חייבת להיות רחבת-היקף או לכלול בהכרח את כלל צוות בית-הספר.
2. התלמידים הם המרוויחים העיקריים משילוב התקשוב, מבחינה לימודית ומבחינת תפקידיהם כלומדים: הם חווים מטלות אותנטיות-משמעותיות, וניתן לזהות שינוים בתפקידיהם כלומדים. היוזמות החדשניות ניתנות ליישום בקרב אוכלוסיות לומדים שונות, כדי לתת מענה לצרכים ייחודיים.


 

תגובה 1:

  1. היי חני.
    תודה על הכתיבה וגם על סיכום השיעור הקודם באתר.

    אני רוצה לומר לך שמנסיוני, העובדה שבחינת הבגרות בג"ג מכילה יחידה מתוקשבת לא אומרת הרבה על פדגוגיה חדשנית, ולעתים היא אף עומדת בניגוד גמור לכך: כמו נושאים רבים בהם אפשר לקיים שיח מעמיק, הרי שמרגע שנושא הופך להיות חלק מ"החומר" ושנבחנים עליו, הלימוד עלול להפוך לטכני, והמיומנויות נלמדות כמיומנויות למבחן ולא כמיומנויות לחיים.

    מה דעתך?

    וסחתיין על העיצוב של הבלוג :)

    השבמחק